Kurumsal İtibar

Kurumsal İtibar

Pazarlama ile Kurumsal İtibarın İlişkisi Nedir?


Maslow Teorisinde yer alan insanoğlunun manevi ihtiyaçlarından biri de itibar ve saygı görmektir. Peki bu ne demek? Birilerinin sizin fikirlerinize değer vermesi ve sözünüze güvenmesiyle oluşan duygu durumlarının size memnuniyet, haz alma ve güçlü bir insan olma duygusunu yaşattırması.Bu teoriyi önce insanlar kendilerinde uygulamış sonrasında ise şirketlere empoze etmeye başlamışlardır.Ne kadar da doğru bir karar ama… Küresel rekabetin olduğu her yerde faaliyet gösteren işletmeler, var olabilme ve faaliyetlerini sürdürebilmek için rekabet ortamının gerekliliklerine ayak uydurmalılar. Bu hevese haiz işletmeler bilinmelidir ki yalnızca maliyet, kalite, ar-ge, satış ve sağlam hizmet koşullarına bağlı olarak ayakta duramazlar, bu özelliklerine mutlaka itibarı da eklemeleri gerekmektedir. Neden mi? Sebebi teknoloji çağında yaşıyoruz. Klasik Pazarlama tekniklerinin yetersiz kaldığı , Modern pazarlama anlayışının hüküm sürdüğü açıkça görülmektedir. İşletmelerin pazarlama anlayışı sadece “ikna et- sat” mantığı ile değil müşterinin ihtiyacını karşılamak ve bu ihtiyaçları tatmin etmekle alakalı olmalıdır. Bunlara ulaşmak için tüketici ya da müşteri ile alışverişiniz geri bildirim, özgürlük ve saydamlıkla sağlanmalıdır.

Add a Comment

Your email address will not be published.